Vårkonserten ble en suksess

Fredag kveld inviterte Lunde kammerkor til vårkonsert i Flåbygd kyrkje. Rundt 100 publikummere fikk en musikkopplevelse av det skjeldne.

Presis kl. 19.00 startet koret opp med sangen "Visst skal våren komme".
Karen Anne Braathen var konferansier og ledet oss igjennom en musikkopplevelse av det skjeldne denne fredag kvelden.
Vårkonsert - ja, ute snødde det... men vi venter iallefall på vår, sol og sommer.

Vårkonserten ble en suksess

Neste sang var "Av alle gleder", med Sigrun Marie Lundefaret som solist.
Koret hadde funnet fram til "Flåbygdsangen" og denne ble fremført med egen solist fra Flåbygd, Anne Sundbø.

Videre sang koret "Buketten" og "Å, denne kilde" før vi alle sang den kjente sangen "Kom mai du skjønne, milde".

Gjesteartistene Lars Martin Stoa og Yvonne Svendsen, er to unge talenter fra Ulefoss, som fremførte "Georgia on my mind" og "Burning house".

Videre fremførte koret "Brurelåt", før "Danse mi vise" med Rolf Fredrik Andersen som solist, etterfulgt av "You raise me up".

Neste gjesteartist er kjente og kjære Elisabeth Løvskeid som sammen med Frøydis B. Holte på piano fremførte "Du er den" og "Ingen som du".

Vårkonserten ble en suksess

Så var det tid for allsang igjen med "Eg heiter Anne Knutsdotter" og "Og vesle lerka".

Sunniva Liland var solist på sangen "Bønnens makt" med sin vakre stemme, etterfulgt av "Det begynner å bli et liv" med kjente Maria Halland som solist.

Vårkonserten ble en suksess

Da var det tid for kveldens overraskelse. 12 år gamle Alexander Matheo Boyles Johnsen fremførte "All of Creation" med sin flotte, klare stemme.
Alexander kom flyttende med familien til Lunde fra USA for et par år siden og i kirken "over there" sang de "Angus dei" som han ønsket å fremføre med koret.
Fantastisk. Det ble trampeklapp og jeg tror ikke et øye var tørt.

Etter 1,5 time var tiden kommet for siste sang "Må din vei gå deg i møte".

En flott konsert i Flåbygd kyrkje er over. Vi gleder oss til neste år!

Vårkonserten ble en suksess

En konsert gjør seg ikke selv. Frøydis med koret har virkelig øvd denne vinteren fram til konserten.
Bjørn Lona ordnet med lyd og lys. Koret hadde med eget husband som for anledningen var
Runar Johansen, piano, Arvid Lia, slagverk, Tor Oskar Ova Johnsen, gitar og Bård Browning Johansen på bassgitar.

Lørdag, 20 april 2024