Vellykket Lys Våken-helg

9.-10. februar arrangerte trosopplæringen i Lunde og Flåbygd menighet Lys Våken i Lunde kyrkje, som er et årlig arrangement i kirken for barn som går i 5. og 6. klasse. Mange spente barn hadde meldt seg på og de gledet seg til å være med.

I år samarbeidet vi med Grenland kristne senter i Skien, noe som ble et fantastisk samarbeid.

Lys Våken-helgen begynte med diverse leker som f.eks. utebingo utenfor kirken og barna fikk være med å lage lyslykter i snøen. Vi hadde også rigget til gudstjeneste-verksted, hvor barna laget bønnelapper og fastelavnsris, som vi pyntet kirken med på søndagen.

I år hadde vi et nytt innspill i andakts-delen, som vi tror barna likte veldig godt. Andakten handlet om Samuel som ung, -i templet hvor han hørte Guds stemme. En av lederne dramatisere hele historien, noe som førte til mye latter og glede blant barna.

Vi avsluttet fredagskvelden med hjemmelaget pizza, kake og nattkino (Prinsen av Egypt).

Lørdagsmorgen var frokosten klar med bl.a. pannekaker. Dette falt i god smak hos barna.

Det er en stor glede å se at barna trivdes og hadde det gøy. Jeg ønsker å takke frivillig ledere fra Lunde og Flåbygd menighet og Grenland kristne senter for en fantastisk helg! Og for at dere stilte opp med mat og nattvakter. Noen var også med hele helgen. En stor takk til dere alle!

Vi gleder oss allerede til neste års Lys Våken-arrangement!

Cathrine Friberg

BILDER FRA LYS VÅKEN 2018:

Vellykket Lys Våken-helg Vellykket Lys Våken-helg Vellykket Lys Våken-helg Vellykket Lys Våken-helg

Tirsdag, 16 april 2024

19:00 Kveldsgudsteneste
i peisestua på Solhaug, med kveldsmat. OBS! Merk at denne er flytta frå Flåbygd kyrkje til Solhaug.