Påskehilsen

Som mange har fått med seg blir det ikke gudstjenester i kirkene i Lunde og Flåbygd denne påska. Men det vil ikke si at det ikke blir gudstjenester i påsken.

Vi skal alle få følge Jesus fra inntoget på Palmesøndag, via det siste måltidet hans med sine venner Skjærtorsdag, til Langfredags svik, smerte og lidelse. Men vi skal også få juble og glede oss sammen med den oppstandne Jesus, han som vant over døden, første påskedag! Dette kan vi gjøre hver enkelt i våre hjem, men også sammen via radio, tv og nett.

Jeg vil igjen få minne dere om gudstjenestene som blir sendt på NRK radio og tv. På nettet har den norske kirke lagt ut mange gudstjenester og andakter, og vil fortsette å gjøre det i hele påska. Sjekk ut: https://kirken.no Her ligger det hver dag gudstjenester, andakter, musikkinnslag og program.

Jeg vil også få minne om vår nettside: www.lundekirken.no med lokale oppdateringer, og Øvre Telemark sin facebook-side der det daglig legges ut andakter: Kyrkja i Øvre Telemark

Påska er håpets og gledens høytid. Og hvor godt er det ikke å kunne løfte frem håpet i disse dager. For Jesus sin påske slutter ikke ved graven langfredag. Nei, neste kapittel starter ved graven første påskedag, med historiens største vendepunkt. Fra død til liv. Jesus døde uskyldig på korset for oss alle, og med det slo han døden, hatet og ondskapen. Og døden kunne ikke holde på han. For deg og meg døde han på korset, tok på seg skylda vår for alt det vonde. Men også for deg og meg stod han opp igjen, og åpnet med det veien til himmelen og vår oppstandelse. Døden er ikke slutten, livet og kjærligheten har vunnet!

Livet vant, dets navn er Jesus. Halleluja.
Han var død, men se han lever. Halleluja.
Dødens porter åpner han, halleluja,
viser vei til livets land. Halleluja.

N13 207 Livet vant, dets navn er Jesus. Tekst: Olov Hartman – oversatt av Eivind Skeie

VI ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD PÅSKE!

Påskehilsen
Fredag, 26 april 2024

på Solhaug Menighetshus. OBS! Ny tid denne dagen!
Søndag 5. mai,
11:00 Familiegudsteneste
på Solhaug menighetshus.
i Romnes kirke. Felles for begge kyrkjelydane.
Fredag 17. mai,
18:00 17.mai gudsteneste
på Solhaug menighetshus, i samband med 17.mai feiringa.
Søndag 19. mai,
i Lunde kyrkje.
Søndag 26. mai,
i Lunde kyrkje.
Lørdag 1. juni,
14:00 Drop-in dåp
i Holla kirke. Er du voksen og har tenkt på å bli døpt? Ble dåpen for en sønn eller datter utsatt på grunn av korona? Konfirmant som vil bli døpt i god tid før konfirmasjon? Uansett hva historien er, hjertelig velkommen til Drop-in-dåp. HUSK legitimasjon!